Tak například minulý měsíc vytvořil udajný student Technické univerzity ve Virginii Brody Ruckus diskusní skupinu, která měla sloužit pouze k naplnění jeho intimní fantazie. Uvedl totiž, že pokud se do skupiny přihlásí více než 100 000 lidí, jeho slečna bude souhlasit s tím, že ke společnému sexu přiberou ještě jednu dívku. Za par dní ho podpořilo téměř půl milionu uživatelů Facebooku, o dalších pár dní pozdějí se ale ukázalo, že za celou akcí stojí společnost Ruckus Network . Její výkonný ředitel Michael Babel pozdějí řekl deníku The New York Times, že se jednalo pouze o experiment v guerrilla marketingu, který byl nakonec uspěšnější než společnost čekala.
Méně skandálním způsobem nyní stejnou strategii využívá firma Procter & Gamble. Odmění totiž týmy jednotlivých univerzit, kterým se podaří zařadit do její skupiny nejvíce lidí. Chce se tak využít současný zálibu uživatelů Facebooku ve vytváření megaskupin. Doba, kdy k reklamě na internetu stačily pouze reklamní bannery je tedy nenávratně pryč. Vždyť své stránky na MySpace nebo Facebook mají i postavy z televizních reklam, a kdo by nechtěl být přítel té slečny s užasným spodním prádlem od firmy American Eagle nebo chlápka s neodolatelným parfémem společnosti Axe.
A jak na reklamní taktiky reagují samotní uživatelé? Podle socioložky Danah Boyd, jim zatím nevadí. Vždyť v Americe na ně utočí odmalička. Navíc se zdá, že ji jsou ochotni lépe akceptovat, protože je relevantní. Síly reklamního prostoru internetových sociálních sítí si už všiml i Microsoft či Google. Ten zaplatil společnosti News Corporation 900 miliónů amerických dolarů za práva prodávat další tři roky na MySpace reklamu.