Reklama
 
Blog | David Grossmann

Agenturní zpravodajství z kyberprostoru

Vždycky jsem měl pocit, že media svým zpravodajstvím vytvářejí jakýsi virtuální svět. Ten se to mu realnému sice podobá, ale rozhodně není uplně totožný. Tento týden ale agentura Reuters otevřela svoji pobočku ve skutečně uměle vytovořeném prostředí internetové hry Second Life . Virtuální svět virtualního světa vytváří Adam Reuters, v civilu Adam Pasick, zkušený technický zpravodaj této 155-leté celosvětové agentury.

O Second Life Respekt už psal . Svět, ve kterém se pohybuje téměř milión hráčů, a ve kterém se jen v listopadu uskutečnily transkace v hodnotě 7,1 miliónů dolarů, objevila již dříve i jiná media. Například britská BBC zde zrealizovala kyberpodobu skutečného festivalu Radia 1. Velké firmy zase hledají způsob, jak zde propagovat své výrobky. Stálá pobočka světoznámé zpravodajské agentury, je tu ale novinkou.

Podle Pasicka se zpravodajství z kyberprostoru od toho ze skutečného světa příliš lišit nebude. "Je to jako kdybychom otevřeli pobočku v zemi s rychle rostoucí ekonomikou, ve které jsme dříve nebyli," řekl deníku The New York Times. Platí tu totiž ekonomické zákony nabídky a poptávky, lidé tu otvírají své podniky a dostávají zaplaceno za své služby a výrobky. Existuje tu měna, jejíž kurz vůči americkému dolaru se stále a reálně vyvíjí.

Často přemýšlím o tom, jak nás ovlivňuje mediální prostředí, ve kterém žijeme. Jak je vázané na místo, ve kterém se pohybujeme, jak je náš mediální svět jednotný nebo naopak rozstříštěný, do jaké míry si ho můžeme svobodně vybrat. Bude zajímavé sledovat, jak stále agenturní zpravodajství ovlivní virtualní svět Second Life. Adam Reuters se hned ve svém prvním článku pustil do tamní největší bankovní společnosti Ginko.

Reklama